Nawłocie…kwiaty kończącego się lata…

Czyżby kończyło się już lato…na potęgę kwitną nawłocie zwane również mimozami…Zaczynają kwitnąć tuż przed Świętem Matki Boskiej Zielnej…Wybrałam się na krótki spacer do lasu…Szłam sobie żwirową ścieżką, a obok rosła polana nawłoci…Tuż przed lasem zboczyłam troszkę w bok…a tam wśród łąkowych kwiatów, także nawłocie…


Nawłocie rosły w miejscu dawnych ogródków działkowych…gdzieniegdzie przebijały się inne kwiaty…Gdy patrzę na nie przypomina mi się piosenka Czesława Niemena – „Mimozami Jesień się zaczyna „
Mnie nawłocie kojarzą się z kończącym latem, z odlatującymi na zimę ptakami…
8 thoughts on “Nawłocie…kwiaty kończącego się lata…

  1. Wśród kwitnących nawłoci zauważyłam tawułkę. Tawułka przekwita a nawłoć rozkwita.
    Od dwóch dni u mnie jest chłodno, jesiennie…
    Ech, a ja tak lubię upały i bardzo kocham lato.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    Polubienie

Skomentuj

