Tadż Mahal w miniaturze…

Choć nigdy nie byłam w Indiach…To zawsze uwielbiałam hinduskie filmy…Będąc tej niedzieli w Inwałdzie…po raz pierwszy zobaczyłam indyjski zabytek…Był to Tadż Mahal, tutaj jest całkiem sporo miniatur z całego świata…Nas jednak zainteresował Tadż Mahal…



Tadż Mahal jest hołdem indyjskiego radży dla zmarłej żony…Zbudowano go w Agrze…W czterech rogach stoją cztery minarety…

Tadż Mahal to tylko namiastka tego co można zobaczyć w Inwałdzie…Prawdziwy Tadż Mahal budowano przez prawie 22 lata…Agra była niegdyś stolicą Indii…

Patrząc na tą miniaturę możemy dostrzec z jakim pietyzmem odtworzono wszystkie roślinne ornamenty…

Tadż Mahal został wpisany na światową Listę Dziedzictwa UNESCO…Kolejną miniaturę opiszę w innym poście…
7 thoughts on “Tadż Mahal w miniaturze…

  1. Ładne zdjęcia, fajnie, że udało Ci się to uchwycić tak, że inne miniatury nie rozpraszają oka. 🙂 Nawet Chichen Itza jakos tak ladnie sie wkomponowuje w zdjęcie.

    A Taj Majal jest faktycznie jednym z robiących większe wrazenie zabytków. Jego ogrom i nieskazitelna niemal biel są oszałamiające. Mam nadzieję, ze uda Ci się kiedys zobaczyc go na żywo. 🙂

    Polubienie

  2. Też lubię filmy o Indiach pod warunkiem, że nie są rodem z Bollywood. Kiedyś czytałam powieśćę o dynastii hinduskiej, z której pochodziła piękna żona cesarza.
    Na tej miniaturze nie widzę basenu, który jest w oryginale.
    Serdecznie pozdrawiam.

    Polubienie

  3. Piękne zdjęcia! W Inwałdzie byłam lata temu z dzieciakami (z pracy). Bardzo mi się podobały wszystkie miniatury. Pamiętam, że na terenie parku był też labirynt, wówczas w wersji mini, ale i tak dzieciom sprawił wielką frajdę 🙂
    Pozdrawiam ciepło 🙂

    Polubienie

Skomentuj

