Stara willa w Bielawie…

Jest przy ulicy Piastowskiej w Bielawie zabytkowa willa…To o niej chcę dziś opowiedzieć…Dziś ta unikatowa willa mieści komunalne mieszkania…kiedyś mieszkała w niej jakaś bogata fabrykancka rodzina…

Przykuła moją uwagę…być może dlatego, że przy oknach stały filary przypominające posągi kobiet…a nad górnymi oknami biegła sztukateria przedstawiająca gryfy i kwiaty lilii na przemian…Willa pochodzi z końca XVIII w..




https://youtube.googleapis.com/v/N7IF_BU62Tc&source=uds

Nad drzwiami również był ciekawy portyk…Moją uwagę zwróciły półnagie posągi kobiety i mężczyzny…

https://youtube.googleapis.com/v/67bk9zt-ggk&source=uds

Przyglądałam się tej pięknej willi podczas mojego ostatniego pobytu na Dolnym Śląsku…Ta willa to taka architektoniczna perełka w tym małym mieście…
Moją uwagę przykuła także zielona fasada tej starej willi…
6 thoughts on “Stara willa w Bielawie…

  1. Ta willa jest rzeczywiście przepiękna.
    Dwa tematy wrzuciłaś w tym wpisie, bo widzę przepiękne śnieguliczki.
    Śnieguliczka uznawana jest za krzew przepowiadający pogodę na zimę.
    Kiedy kwitnie bardzo obficie to znak, że zima będzie bardzo śnieżna.
    U mnie też jest na tych krzewach dużo owoców.
    Czy śnieg nas zimą zasypie? – zobaczymy….
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)

    Polubienie

Skomentuj

