Maleńka Bazylika Św. Marka…

To kolejna miniatura znajdująca się w tym Parku…jest nią Bazylika Św. Marka z Wenecji…

Bazylika Św. Marka powstała w 828 r…by można było pochować relikwijne szczątki tego świętego…Obecna Bazylika pochodzi z XVI wieku…Zdziwiło mnie, że miniatura do złudzenia przypomina oryginalną Bazylikę Św. Marka w Wenecji…
Patrząc na tą miniaturę miałam wrażenie jakbym przeniosła się do Wenecji…nawet te konie przypominały o niej…Wszystkie detale zostały bardzo dokładnie odtworzone…
Oryginalna Bazylika była kilkakrotnie przebudowywana…ostateczny wygląd uzyskała w XVI w…i taką możemy zobaczyć ją dziś…Jeżeli ktoś nie może pojechać do Wenecji…warto by wybrał się do takiego Parku Miniatur jak ten w Inwałdzie…
17 thoughts on “Maleńka Bazylika Św. Marka…

  1. Musieli niedawno dostawić bo nie pamiętam. Oryginał o tyle lepszy że umiejscowiony w kontekście całego miasta z jego odgłosami i specyficznym zapachem. Ale i tak nawet z Wenecji znam tylko zewnętrze, tłumy chętnych skutecznie zniechęciły mnie do stania w kolejce.

    Lubię to

  2. W Inwałdzie oglądałam bazylikę, za to tą oryginalną nie miałam okazji, bo akurat trafiłam na remont, zamiast tego popływałam gondolą po kanałach. Liczę, że gdy znów będę w Wenecji to będę mogła zobaczyć oryginał.

    Lubię to

  3. Witam serdecznie Czereśniową Panię w moim ulubionym miejscu na ziemi, w moim ogrodzie. Ja przyrośnięta prawie do niego zawsze cieszę się bardzo , że mogę poznać takie wspaniałe osoby jak
    ty. Dzięki takim blogom mogę podróżować i oglądać to wszystko. Miniaturowy park zachwycił mnie bardzo. Dziękuję Ci z całego serca i zapraszam do mnie, bo ja będę na pewno Twoją wierną czytelniczką.Dziś u nas jest pierwszy raz ujemna temperatura cały dzień i dmuszy. Moje zwierzaki grzeją się blisko kominka więc niechybnie idzie zimno. Pozdrawiam Cię serdecznie i ciepluyko. Do następnego czytania i oglądania,.

    Lubię to

Skomentuj

