Chleb razowo – owsiany…

 

zacząć piec chleb…myślałam, że to będzie trudniejsze nic bardziej mylnego…Oczywiście pierwszy chlebek był nie udany, ale już kolejny wyszedł wyśmienicie…Przepis na zakwas znalazłam w internecie…Moja babcia do ciasta chlebowego dodawała drożdże…

Do chlebowego ciasta dodałam garść słonecznika, siemia lnianego czy amarantusa można dodać inne zioła…

A przepis na chlebuś jest taki:
Zaczyn:
– 50 g zakwasu
– 30 dkg mąki razowej
– 15ml wody

Zakwas, mąkę,, wodę..mieszamy w misce i odstawiamy na ok. 15 godz.( najlepiej na całą noc)

A teraz przepis na chlebek:
-30dkg mąki razowej
-40dkg mąki owsianej
-2 łyżeczki soli
-garść ziół, nasion…
 – cały zaczyn
– szklankę lub więcej letniej wody
oraz ok.3 dkg drożdży

wszystko ze sobą mieszamy i dobrze wyrabiamy…wyrobione ciasto odstawiamy do wyrośnięcia…co jakiś czas odgazowujemy czyli pozbawiamy gazów…Wyrośnięte ciasto chlebowe wkładamy do wysmarowanych foremek i ponownie odstawiamy do wyrośnięcia oczywiście przykrywając ściereczką…Nagrzewamy piekarnik do temp. 230 .C …Nasz chlebek ma się piec w tej temp. przez ok. 15 min, a potem zmniejszamy temp. do 200.C i pieczemy przez ok. 50 min…by skórka za bardzo
się nie spiekła trzeba foremki przykryć folią aluminiową…

10 thoughts on “Chleb razowo – owsiany…

  1. Niestety, nigdy nie piekłam żadnego chleba, ale moja teściowa miała specjalny piec chlebowy i piekła chlebuś raz w miesiącu.
    Chyba nie ma nic lepszego nad własny chlebek.
    Serdecznie pozdrawiam.

    Polubienie

Skomentuj

