Chleb Rogaty.

Uwielbiam programy pana Remigiusza Rączki.Gotuje on potrawy śląskie, ale przede wszystkim proste w wykonaniu. Tak jest tym razem. To chleb bardzo prosty w wykonaniu. Jest również bardzo dobry w smaku.


A oto przepis na niego:
1 kg mąki pszennej.

0,5 szklanki mąki pszennej razowej.
1 szklanka słonecznika łuskanego.
0,5 szklanki płatków owsianych.
0,5 szklanki otrąb pszennych.
5 dkg drożdży
1,5 łyżeczki soli
i na ciastek czyli inaczej pozostałość po poprzednim cieście.
ok. 200 ml. letniej wody.

Z tym , że ja trochę ten przepis zmodyfikowałam. 

Dodałam zaczyn za kwasowy. Zamiast drożdżowego na ciastka.

Przygotowanie:
Do miski włożyłam za kwasowy zaczyn lub jeżeli ktoś ma to może włożyć naciastek , wlałam wodę, dodałam pokruszone drożdże, sól,płatki,słonecznik,otręby lub siemię lniane można też dodać ziarna amarantusa,mąkę razową lub pełnoziarnistą orkiszową, Wszystko dobrze wymieszałam i na koniec dodałam przesianą mąkę pszenną. Wszystko jeszcze raz wymieszałam i odstawiłam do wyrośnięcia, tak na około godzinę. Ciasto ma podwoić swoją objętość.Z tej porcji ciasta wychodzą dwie duże foremki. Po tym czasie przełożyłam do foremek. I ponownie odstawiłam do wyrośnięcia. Ma wyrosnąć do wysokości foremki.Co jakiś czas sprawdzałam stan wyrastania, by nie dopuścić do przelania przez foremkę. Piecze się go przez ok.45 min. w temp.200 stopni C. Można nagrzać przed pieczeniem piekarnik, choć to nie jest konieczne. 
Zapraszam do wypróbowania tego przepisu.