Wystawa obrazów na lubelskim zamku.

Spacerując po zamkowych komnatach przeglądaliśmy się różnym obrazom.

W jednej z sal wisiały obrazy polskich malarzy.
Zauważyliśmy obraz Jacka Malczewskiego. 

Na ścianach zamkowych komnat wisiały nie tylko obrazy Malczewskiego, ale również Fałata, Wyczółkowskiego, Boznańskiej, a nawet Wyspiańskiego. Nas jednak przyciągał obraz Jana Matejki ” Unia Lubelska „.

Zachwycaliśmy się kunsztem malarskim twórców tych obrazów, ale także przepięknymi ramami tychże obrazów. Największy z nich stał na samym środku.

Warto było tam pojechać. Wielu z tych autorów nie znałam.

6 thoughts on “Wystawa obrazów na lubelskim zamku.

  1. Kocham obrazy, nawet kiedyś na blogspocie umieściłam zdjęcia tych, które wiszą na ścianach mojego mieszkania. W pewnym czasie na wolnej ścianie przedpokoju też miałam tak gęsto powieszone obrazy, ale po remoncie przedpokoju zostawiłam tylko jeden.
    Widziałam dwa oryginalne obrazy Jana Matejki, jeden w Muzeum Narodowym, drugi w Watykanie.
    Serdecznie pozdrawiam.

    Polubienie

Skomentuj

